Markat e zhdukura të makinave.

Vetëm në njëzet vitet e para të shekullit tonë, rreth 15 marka botërore të automjeteve pushuan së ekzistuari. Shumica e tyre u zhdukën në SHBA dhe në vendet e ish-Bashkimit Sovjetik, por kjo tendencë e trishtuar preku edhe Evropën. Le të kujtojmë të gjithë emrat që u larguan në histori.



SHBA janë krijuesit e nocionit «automjet masiv i lirë». Prandaj, nuk është e çuditshme që në SHBA markat e makinave u shfaqën dhe u zhdukën në mënyrë shumë aktive. Një nga humbjet e para të rëndësishme të botës së automobilave ishte largimi i markës Packard në mes të shekullit të kaluar.

SHBA janë krijuesit e nocionit «automjet masiv i lirë». Prandaj, nuk është e çuditshme që në SHBA markat e makinave u shfaqën dhe u zhdukën në mënyrë shumë aktive. Një nga humbjet e para të rëndësishme të botës së automobilave ishte largimi i markës Packard në mes të shekullit të kaluar.


Në shekullin XXI, konkurenca në industrinë e automobilave u forcua dhe koncernet filluan të mendojnë për heqjen e pjesëve ekonomikisht joefikase. Në vitin 2004, koncerni General Motors, hoqi një nga markat më të vjetra amerikane Oldsmobile, e cila u themelua në vitin 1897. Në të gjitha vitet, u prodhuan rreth 35 milion Oldsmobile, por në fund të shekullit të XX, shitjet ranë dhe nuk rezultoi që ata të rriteshin.

Në shekullin XXI, konkurenca në industrinë e automobilave u forcua dhe koncernet filluan të mendojnë për heqjen e pjesëve ekonomikisht joefikase. Në vitin 2004, koncerni General Motors, hoqi një nga markat më të vjetra amerikane Oldsmobile, e cila u themelua në vitin 1897. Në të gjitha vitet, u prodhuan rreth 35 milion Oldsmobile, por në fund të shekullit të XX, shitjet ranë dhe nuk rezultoi që ata të rriteshin.




Oldsmobile u bë viktima e parë, por jo e vetmja e shkurtimit të GM në shekullin tonë. Makinat Pontiac janë prodhuar që nga viti 1926 dhe historia e tyre përfundoi në vitin 2010.



Oldsmobile u bë viktima e parë, por jo e vetmja e shkurtimit të GM në shekullin tonë. Makinat Pontiac janë prodhuar që nga viti 1926 dhe historia e tyre përfundoi në vitin 2010.



Në të njëjtin vit në 2010, marka Saturn pushoi së ekzistuari. Ajo në atë kohë ishte vetëm 25 vjeçare, kështu që vështirë se mund të klasifikohet si humbje domethënëse. Ideja e krijimit të një marke të veçantë për të rinjtë në mesin e viteve 1980 u duk interesante, por kjo markë nuk pati kurrë sukses komercial.


Në të njëjtin vit në 2010, marka Saturn pushoi së ekzistuari. Ajo në atë kohë ishte vetëm 25 vjeçare, kështu që vështirë se mund të klasifikohet si humbje domethënëse. Ideja e krijimit të një marke të veçantë për të rinjtë në mesin e viteve 1980 u duk interesante, por kjo markë nuk pati kurrë sukses komercial.


Dy përfaqësuesit e tjerë të treshes së madhe amerikane kishin humbje më të vogla. Fordi u nda me pjesën Mercury. Këto makina në hierarkinë e gjigantit të automjeteve zinin një pozicion të ndërmjetëm midis Ford-it të lirë dhe Lincoln-it premium. Historia e lavdishme, e cila filloi në vitin 1938, përfundoi në janar 2011. Për të kuptuar argumentimin e këtij vendimi, po japim vetëm disa shifra. Gjatë dhjetë viteve të fundit të ekzistencës së Mercury-it, kërkesa për një sedan të madh Grand Marquis (analogu Ford Crown Victoria) ka rënë nga 122,600 në 28,500 copë, për fuoristradën Mountaineer (që është Ford Explorer) nga 46,500 në 5,800 copë.

Dy përfaqësuesit e tjerë të treshes së madhe amerikane kishin humbje më të vogla. Fordi u nda me pjesën Mercury. Këto makina në hierarkinë e gjigantit të automjeteve zinin një pozicion të ndërmjetëm midis Ford-it të lirë dhe Lincoln-it premium. Historia e lavdishme, e cila filloi në vitin 1938, përfundoi në janar 2011. Për të kuptuar argumentimin e këtij vendimi, po japim vetëm disa shifra. Gjatë dhjetë viteve të fundit të ekzistencës së Mercury-it, kërkesa për një sedan të madh Grand Marquis (analogu Ford Crown Victoria) ka rënë nga 122,600 në 28,500 copë, për fuoristradën Mountaineer (që është Ford Explorer) nga 46,500 në 5,800 copë.



Chrysler hoqi markën Plymouth, e cila ekzistonte nga viti 1928 deri në 2001. Ai prodhoi makina me kosto të ulët, duke konkuruar me Ford dhe Chevrolet. Megjithëse në fund të historisë së tij, në vitin 1997, Plymouth krijoi makinën mbresëlënëse sportive me dy vende Prowler në stilin retro.


Chrysler hoqi markën Plymouth, e cila ekzistonte nga viti 1928 deri në 2001. Ai prodhoi makina me kosto të ulët, duke konkuruar me Ford dhe Chevrolet. Megjithëse në fund të historisë së tij, në vitin 1997, Plymouth krijoi makinën mbresëlënëse sportive me dy vende Prowler në stilin retro.




Edhe në Evropë kishte humbje. Veturat e markës Tatra i pushuan së bëri në vitin 1999, por automjetet tregtare nën këtë markë ende prodhohen. Pra, kompania që u bë prodhuese automjetesh në 1897 është ende gjallë.



Edhe në Evropë kishte humbje. Veturat e markës Tatra i pushuan së bëri në vitin 1999, por automjetet tregtare nën këtë markë ende prodhohen. Pra, kompania që u bë prodhuese automjetesh në 1897 është ende gjallë.


Ndryshe nga Skoda çeke, e cila u bë pjesë e Volkswagen, FSO polake nuk mundi të gjente një mbrojtës të fortë. Në vitin 1951, kjo kompani filloi të prodhonte një kopje të licencuar të «Pobeda» ruse dhe në fund të viteve 1970, ajo kaloi tek Fiat 125P nën emrin Polonez. Kompania përfundoi aktivitetin e saj në vitin 2002.

Ndryshe nga Skoda çeke, e cila u bë pjesë e Volkswagen, FSO polake nuk mundi të gjente një mbrojtës të fortë. Në vitin 1951, kjo kompani filloi të prodhonte një kopje të licencuar të «Pobeda» ruse dhe në fund të viteve 1970, ajo kaloi tek Fiat 125P nën emrin Polonez. Kompania përfundoi aktivitetin e saj në vitin 2002.



Kompania rumune ARO u mbyll në vitin 2006. Modeli i saj i parë në vitin 1957 ishte gjithashtu me origjinë ruse. Ishte një fuoristradë GAZ-69. Në vitet 1970, marka prodhoi fuoristradat 10 dhe 24, të cilat ekzistonin në konvejer deri në fillim të viteve 2000. Makinat shiteshin mirë për eksport. Nga 380,000 makina të prodhuara, më shumë se gjysma u shitën jashtë kufijve të Rumanisë.


Kompania rumune ARO u mbyll në vitin 2006. Modeli i saj i parë në vitin 1957 ishte gjithashtu me origjinë ruse. Ishte një fuoristradë GAZ-69. Në vitet 1970, marka prodhoi fuoristradat 10 dhe 24, të cilat ekzistonin në konvejer deri në fillim të viteve 2000. Makinat shiteshin mirë për eksport. Nga 380,000 makina të prodhuara, më shumë se gjysma u shitën jashtë kufijve të Rumanisë.


Roveri britanik ka një histori të gjatë dhe të komplikuar. Ai u bë prodhues në vitin 1904 dhe vetëm një vit përjetoi jubileun e tij shekullor. Kompania ka ndryshuar shumë pronarë. Në vitet 1990-2000, ata kishin koncernin BMW, por nuk mundën të rrisnin shitjet. Edhe risia interesante nuk ndihmoi — sedan dhe portobagazh Rover 75. Në fund, bavarezët ndanë aktivin e tyre britanik: Minin e mbajtën për veten e tyre, Land Roveri tek Fordi dhe Roveri shkoi në Kinë. Vlen të përmendet se kinezët mund të prodhojnë makina, të përdorin teknologjinë, por jo emrin Rover. Pra, sot, trashëgimia e Roverit jeton në Kinë nën markën Roewe.

Roveri britanik ka një histori të gjatë dhe të komplikuar. Ai u bë prodhues në vitin 1904 dhe vetëm një vit përjetoi jubileun e tij shekullor. Kompania ka ndryshuar shumë pronarë. Në vitet 1990-2000, ata kishin koncernin BMW, por nuk mundën të rrisnin shitjet. Edhe risia interesante nuk ndihmoi — sedan dhe portobagazh Rover 75. Në fund, bavarezët ndanë aktivin e tyre britanik: Minin e mbajtën për veten e tyre, Land Roveri tek Fordi dhe Roveri shkoi në Kinë. Vlen të përmendet se kinezët mund të prodhojnë makina, të përdorin teknologjinë, por jo emrin Rover. Pra, sot, trashëgimia e Roverit jeton në Kinë nën markën Roewe.

Marka suedeze Saab. Zhdukja e këtyre makinave të mahnitshme me genet e aviacionit me të vërtetë është për të ardhur keq! Ishte e pamundur që një kompani e vogël të mbijetonte pa hyrë në një aleancë me një kompani të madhe, por bashkëpunimi me GM nuk dha rezultate pozitive. Nuk e shpëtuan këtë gjë as investimet kineze. E themeluar në vitin 1945, marka falimentoi dhe ndërpreu prodhimin e makinave në vitin 2011. Dy vjet më vonë, ajo rifilloi prodhimin. Megjithatë, për vitet 2013-2014 kanë montuar gjithësej 420 sedanë Saab 9-3. Në vitin 2017, në bazën e Saab 9-3 në Kinë, u prezantua një makinë elektrike dhe u njoftua se kishte një porosi për të paktën 150.000 ekzemplarë. Që atëherë,për fatin e projektit asgjë nuk u dëgjua. Së shpejti, Saab 9-3 e fundit e vitit 2014 do të shitet në ankand.

Marka suedeze Saab. Zhdukja e këtyre makinave të mahnitshme me genet e aviacionit me të vërtetë është për të ardhur keq! Ishte e pamundur që një kompani e vogël të mbijetonte pa hyrë në një aleancë me një kompani të madhe, por bashkëpunimi me GM nuk dha rezultate pozitive. Nuk e shpëtuan këtë gjë as investimet kineze. E themeluar në vitin 1945, marka falimentoi dhe ndërpreu prodhimin e makinave në vitin 2011. Dy vjet më vonë, ajo rifilloi prodhimin. Megjithatë, për vitet 2013-2014 kanë montuar gjithësej 420 sedanë Saab 9-3. Në vitin 2017, në bazën e Saab 9-3 në Kinë, u prezantua një makinë elektrike dhe u njoftua se kishte një porosi për të paktën 150.000 ekzemplarë. Që atëherë,për fatin e projektit asgjë nuk u dëgjua. Së shpejti, Saab 9-3 e fundit e vitit 2014 do të shitet në ankand.

‹ Postimi i mëparshëm Postimi tjetër