Historia e zhvillimit të makinave elektrike.

Makinat e para elektrike u shfaqën në rrugët e qyteteve vetëm disa vjet më vonë se makinat me motorë të zakonshёm. Edhe atëherë ata kishin shumë përparёsi.
Makinat elektrike ishin pothuajse jo të zhurmshme dhe helmonin natyrën me gazrat shkarkues. Ata ishin të lehta për tu mirëmbajtur, pasi motorët elektrikë kërkonin shumë më pak vëmendje sesa motorët e parë me benzinë ose naftë. Dhe më e rëndësishmja — makinat elektrike ishin shumë më të lehta për tu drejtuar!
Por pas 10-15 vitesh, prodhuesit pothuajse ndaluan zhvillimin e drejtimit të automjeteve elektrike. Kjo ndodhi për shkak se makinat me motorë të zakonshёm u perfeksionuan me shpejtësi dhe shiteshin mjaft. Prodhuesit nuk kishin kohë për zhvillimin e automjeteve elektrike.


U kujtuan përsëri për makinat elektrike në vitet '70- të shekullit të kaluar, kur u bë e dukshme se makinat që punojnë me benzinë dhe naftë ndotin shumё planetin. Shumica e eksperimenteve të atyre viteve me motorë elektrikë u zhvilluan sipas një skenari të thjeshtë: inxhinierët morën makinën e gatshme me benzinë, ndёrruan motorin me motor elektrik dhe vendosën bllokun e akumulatorёve. Pёr Volkswagen Golf-in e parë elektrik, tё krijuar në vitin 1976, karkimi i baterive nga rrjeti 220V zgjati rreth 12 orë.


Mirёpo, në ato vite, bateritë ishin të rënda dhe të mëdha — në makinat eksperimentale ata zinin pjesën më të madhe të bagazhit. Vlen gjithashtu të përmendet karikimi i gjatë i baterisë dhe karakteristikat e dobëta të shpejtësisë. Shpejtësia maksimale e Golf-it elektrik të vitit 1976 ishte rreth 100 km/orë, kurse karikimi i baterisë ishte i mjaftueshёm për vetëm 20 km.

Zhvillimi i makinave elektrike sot.

Bateritë dhe motorët elektrikë, veçanërisht vitet e fundit, janë bërë shumë më të përsosura. Karakteristikat e tyre tashmë bёjnё të mundur qё tё krijohet një makinë elektrike që mund të prodhohet në seri dhe të shitet. Kia Soul EV, VW e-Golf dhe disa makina të tjera u shfaqën falë ndihmës financiare të shtetit. Sidoqoftë, të gjitha këto makina janë krijuar sipas të njëjtit parim që inxhinierët kanë përdorur në të kaluarën, domethënë në platformën e makinave me benzinё. Dallimi i vetëm është se tani bateritë janë të vendosura më mirë në makinë dhe marrin më pak hapësirë.


Sidoqoftë, projektuesit e motorëve tё zakonshёm çdo vit i bëjnë motorët më të fuqishëm, më ekonomikë dhe më miqësorë ndaj mjedisit. Transmisionet po përmirësohen. Si rezultat, deri vonë, makinat e zakonshme ishin të paktën një hap përpara nga ato elektrike.
Metoda e vendosur e theu Ilon Musk. Po, Tesla Model S e tij kushton sa një supercar. Por edhe ecen si një supercar! Makina ka një reagim të shkëlqyeshëm ndaj pedalit të gazit dhe arrin shpejtёsinё deri nё 100 km/orë në vetëm katër sekonda. Në të njëjtën kohë, makina ka një masë prej dy tonë dhe një hapёsirё prej shtatë vendesh.


arikimi i makinës elektrike Tesla është i mjaftueshёm për 400 kilometra. Tesla Model S ishte makina e parë me motor elektrik, e cila nuk kërkonte nga pronari asnjë viktimё në emër të ekologjisë.
Tesla ishte e suksesshme sepse vepronte sipas një parimi tjetër. Inxhinierët amerikanë të udhëhequr nga Ilon Musk nuk i kushtonin vëmendje makinave me motorë të zakonshёm. Ata krijuan një makinë elektrike origjinale, e cila është projektuar vetëm me motor elektrik. I kthyen tё metat e motorit elektrik në merita!
Ka kërkesa të mёdha nga klientët pёr Teslan që nё fillimet e saj. Pas suksesit të Tesla-s, prodhuesit e tjerë të makinave gjithashtu filluan të prodhojnë makina elektrike me të njëjtën recetë! E para midis tyre ishte Jaguar I-Pace, më vonë u shfaqёn crossover-at elektrike Mercedes-Benz EQC dhe Audi e-tron.


Fatkeqësisht, këto makina janë ende shumë të shtrenjta, madje edhe për një evropian me të ardhura të mesme. Gjithçka do të ndryshojë në vitin 2020, kur të fillojë prodhimi i makinave nga projekti i Volkswagen ID. — menjëherë disa makina elektrike të ndërtuara në një platformë të vetme MEB.
Koncerni gjerman zvogëlon koston e makinave në energji elektrike për shkak të unifikimit të gjerë të platformës MEB dhe vëllimeve të mëdha të prodhimit — tashmë në vitin 2025, çdo njё nё katër Volkswagen i prodhuar duhet të jetë elektrik. Gjermanët premtojnë se makinat e familjes ID. do të arrijnë në nivelin e konkurentёve me naftë!


Volkswagen iu afrua prodhimit nё seri të automjeteve elektrike me gjithë seriozitetin dhe fuqinë e një koncerni të madh. Rreth 6 miliardë euro janë investuar tashmë në prodhimin e makinave elektrike, nga të cilat 1.3 miliardë — në fabrika për prodhimin e komponentëve elektrikë. Makinat elektrike dhe komponentët e tyre do të bëhen në 16 uzina në Evropë, Kinë dhe SHBA.


E para që shkon në seri është një hatchback ID.3 me një kapacitet 170 kuaj fuqi dhe një crossover ID.CROZZ. Më vonë, do të shfaqet një sedan dhe një minivan. Në total, në platformën MEB, është planifikuar të prodhohen dhe shiten në të gjithë botën 27 modele të katër markave të koncernit, duke përfshirë crossoverin e madh me shtatë vende dhe transportin tregtar.
Procesi i zhvillimit të baterive të makinave elektrike po përparon me shpejtësi sot. Ata po bëhen njёkohёsisht më të lira dhe më të fuqishme. Në katër vjet, bateritë me të njëjtin kapacitet janë bërë dy herë më të lehta dhe tre herë më kompakte!


Volkswagen e-Golf i prodhuar sot, ka një rezervë baterie 230 km dhe masa e vetë baterisë është 350 kg. Bateria e hatchback-ut ID.3, e cila tashmë ka një sistem ftohje, peshon vetëm 310 kg. Njё karikimim mjafton për minimumi 330 km. Mund të shtoni disa hojza në baterinë e platformës MEB dhe rezerva e karikimit do të rritet deri në 550 km.
Problemet me karikimin e automjeteve elektrike po zgjidhen gjithashtu shpejt. Duke pasur një karikim rezervë për 200 kilometra, evropianët në të shumtën e rasteve do ti karikojnë makinat e tyre ndërsa ata flenë ose punojnë. Për këtë, prodhuesit po prodhojnë terminale karikimi për shtëpi dhe zyrë. Ndёrsa për ata që duhet të karikojnë makinën në rrugë, Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW dhe disa prodhues të tjerë të makinave elektrike tashmë kanë filluar të krijojnë një rrjet stacionesh ku makina mund të karirkohet me rrymë tejet tё fuqishme në vetëm gjysmë ore.


‹ Postimi i mëparshëm Postimi tjetër