Historia e markës Jaguar

Vitet 1920-të

Historia e Jaguar është histori e një marke të shkëlqyer britanike që filloi në vitin 1922 me themelimin e fabrikës Swallow Sidecar që prodhoi kosh për motoçikletë. Kjo kompani është themeluar nga dy partnerë — William Lyons dhe William Walmsley. Deri në vitin 1926, kompania Swallow ishte bërë prodhuesi kryesor i karroceve për motoçiklete në Britani, duke shitur disa qindra kopje çdo muaj.


Vitet 1930-të

Një hap i rëndësishëm në zhvillimin e biznesit ishte partneriteti i Swallow me Standard Motor, i cili filloi të furnizojë motorë dhe pjesë të tjera për prodhim. Zgjerimi i formacionit kërkonte një imazh të ri dhe emra të rinj. Prandaj, kompania u bë e njohur si S.S. Cars, dhe makinat e prodhuara si S.S.I dhe S.S.II. Në 1934, William Walmsley vendosi të fillojë prodhimin e rimorkiove dhe u largua nga kompania. William Lyons bleu pjesën e tij në biznes dhe u bë pronari i vetëm i kompanisë.


Vitet 1940-të

Në vitin 1945, kompania u bë e njohur si Jaguar Cars. Në 1949, XK120 u prezantua për herë të parë në British Auto Show. Emri XK120 nënkuptonte modelin e motorit dhe shpejtësinë maksimale (në milje në orë). Sidoqoftë, gjatë një gare provë në autostradën belge Ostende — Jabbeke, makina ishte në gjendje të arrinte një shpejtësi prej 132 milje në orë (212 km/orë)dhe mori emrin «makina më e shpejtë në botë».


Vitet 1950-të

Viti 1951 ishte një triumf për ekuipazhin e Jaguar-it i përbërë nga Peter Walker dhe Peter Whitehead në garat në Le Mans. Kjo arritje kontribuoi më tej në lavdinë e Jaguar. Në 1954 u shfaq vetura D-Type, e cila u krijua nga projektuesi Malcolm Sayer. Dizajni i D-Type ishte shumë i suksesshëm. Për shkak të vetive të përmirësuara aerodinamike, shpejtësia më e lartë është arritur në 170 milje në orë (270 km/orë), dhe në provat para garës Le Mans në 1954, ai theu rekordin e xhiros të vitit të kaluar për 5 sekonda.


Vitet 1960-të

Arritja kryesore e këtyre viteve ishte makina e re sportive E-Type, e cila u shfaq në vitin 1961. Më 11 korrik 1966, në hotelin Great Eastern në Londër, Sir William Lyons dhe Sir George Harriman lëshuan një deklaratë të përbashkët për bashkimin e British Motor Corporation Ltd. dhe Jaguar Cars Ltd dhe formimin e British Motor Holdings.
1968-a ishte viti i lindjes i serisë legjendare XJ. Sedani XJ6, i cili u krijua nga Lyons, u bë një nga makinat më popullore e Jaguar-it: gjatë 24 viteve të ardhshme, u shitën më shumë se 400 mijë njësi të këtij modeli.


Vitet 1970-të

Në vitin 1972 në kompani ndodhën ndryshime serioze të personelit. William Lyons dha dorëheqjen. Frank England u bë Kryetari i Bordit të Drejtorëve dhe Drejtori i Përgjithshëm i Jaguar Cars.
Në vitin 1975, XJ-S u shfaq për të zëvendësuar E-Type. Modeli XJ-S u krijua nga Malcolm Sayer si zëvendësim për E-Type legjendar, trashëgoi shpirtin sportiv të Jaguar-it në një mishërim të shtrenjtë dhe modern.


Vitet 1980-të

Në vitin 1980 kreu i kompanisë u bë një biznesmen i njohur John Egan, kandidimi i të cilit u mbështet nga Sir William Lyons dhe i cili arriti të ruajë traditat e mëdha të Jaguar. Në vitin 1984 qeveria britanike, nën udhëheqjen e Margaret Thatcher, privatizoi Jaguar Cars, duke ruajtur «pjesën e artë», e cila mbrojti Jaguar Cars nga falimentimi deri në 1990.
Në vitin 1985 vdiq themeluesi i madh i Jaguar — William Lyons.


Vitet 1990-të

Më 1 Janar 1990, Ford Corporation u bë zyrtarisht pronar i Jaguar Cars. Një nga rezultatet kryesore të mbërritjes së Ford-it ishte prezantimi në ndërmarrjet Jaguar të një sistemi gjithnjë e në përmirësim të menaxhimit dhe koordinimit midis ndarjeve të ndryshme të kompanisë.
Në vitin 1996, u shfaq modeli XK8, duke mishëruar tiparet më të mira të markës britanike. XK8 tejkaloi të gjitha pritjet dhe u bë makina sportive më e shitur në historinë e Jaguar-it.


Vitet 2000-të

Në vitin 2008, Tata Motors bleu Jaguar dhe Land Rover nga Ford Motor.
Një tjetër risi është super sedani XF. Ky model, si të gjitha makinat e markave të reja, u krijua nën drejtimin e shefit të projektuesit Jan Callum.


Vitet 2010-të

Në vitin 2012, ishte premiera e «makinës më sportive Jaguar në 50 vitet e fundit» — F-Type. Me një motor V8 me pesë litra me 495 kuaj fuqi, ky kabriolet është i aftë të përshpejtojë në 300 km/orë. Për të përshpejtuar në 100 km/orë, duhen vetëm 4.3 sekonda, dhe nga 80 në 120 km/orë — 2.5 sekonda.

Kthehu tek blogu Shënimi tjetër